الارشيف / اخبار

اخر الاخبار - البحيري عن “تفتيشها في مطار القاهرة”: منتهي القذارة

اخر الاخبار -
What's App Share

شنت الفنانة داليا البحيري، هجومًا حادًا على المسئولين عن إجراءات التفتيش في مطار “القاهرة الدولي”، نظرًا لما خضعت له من هذه الإجراءات.

روت البحيري، خلال حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، ما حدث لها في مطار القاهرة واستيائها من إجراءات التفتيش التي خضعت لها أمام الجميع، ورفض المسئولون تفتيشها ذاتياً فى غرفة خاصة باعتبارها امرأة.

وكتبت داليا :”حزينة جدا جدا مما حدث معي في مطار القاهرة، خضعت لكل قواعد التفتيش من خلع الحذاء والمشي على الأرض، للأسف في منتهى القذارة، وأنا بلبس الجزمة لا مؤاخذة لقيت حد بيخبط على كتفى بلف لقيت موظفة أمن على وشها غضب ربنا، قلتلها في حاجة؟! قالت لي تفتيش، قلتلها آه طبعا، وابتدت تحط إيديها عليا، قلتها ثانية واحدة! حتفتش ذاتي هنا؟!قدام الناس؟! مفيش غرفة تفتيش؟! بستارة؟! قالت مطلوب تتفتشي قدام الكاميرا.. نهار أسوح”.

وأضافت :”قلت يمكن مفيش أوضة تفتيش، واتفتشت، واكتشفت إن فى غرف تفتيش موجودة وفاضية، روحت سألت الضابط المسئول، وقالي معلش أصل فيه ناس بترفض تتفتش فى الغرفة، هو بمزاجهم؟! طب أنا مارفضتش وأبديت استيائى وفى الآخر اعتذرلى، افتكرت الله يرحمه الأستاذ فؤاد المهندس، احسس واعتذر، إحنا ضايعين مفيش قانون! ليس لها من دون الله كاشف مأساة البلد دى شعبها”.

What's App Share

قد تقرأ أيضا